Annons

Annons

Annons

Energikrisen i Ångermanland

"Finns ingen skam i att kontakta oss" – så hanterar elbolagen kundernas oro

Under veckan har december månads elräkning landat, något många varit oroliga inför.

Hemab gör det nu enklare för kunder att ansöka om anstånd eller avbetalningsplan.

– Det finns inget fel och ingen skam i att kontakta oss om man hamnat i en besvärlig ekonomisk situation, säger Fredrik Olsson på Hemab.

Text

Elbolagen Hemab och Eon har olika sätt att hantera de höga elpriserna. Bilden är ett collage.

Bild: Noella Strand, Seth Jansson, Gunnar Stattin

Annons

På grund av decembers elpris har Hemab beslutat att underlätta för kunder som vill ansöka om anstånd eller en avbetalningsplan för månadens elräkning, förutsatt att man inte redan har en skuld till bolaget sedan tidigare.

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 129 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla nyheter på tidningenangermanland.se
  • Nyhetsappen med pushnotiser
  • Nyhetsbrev med senaste nytt

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan